Błonie nie wnioskuje o dopłaty do połączeń autobusowych!

18 lipca 2019 r. weszła w życie Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Celem jest przywrócenie połączeń autobusowych, a co za tym idzie przeciwdziałanie tzw. wykluczeniu komunikacyjnemu.

W naszej gminie “super” działa komunikacja autobusowa, wszyscy są zadowoleni, oprócz mieszkańców. Ze względu na to, że jest tak “świetnie” gmina nie ma chyba zamiaru wystąpić o dotację na ten cel. Transport autobusowy w gminie praktycznie nie istnieje. Nie licząc połączeń z Pass i Radzikowa, a od niedawna z Grodziska. Czy godzimy się na bierność naszych władz w tej sprawie? Co robią nasi radni, kogo reprezentują?

W ramach naboru do Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych do Wojewody Mazowieckiego samorządy złożyły 40 wniosków, w tym 19 powiatów i 21 gmin.  Błonia próżno szukać na tej liście.

Jak poinformował wojewoda, w sumie wnioski objęły 240 lokalnych połączeń, o łącznej długości 7 420,8 km. Wnioski opiewają na szacunkową kwotę ponad 2,6 mln zł. 

Złożyły je  powiaty: przysuski, wołomiński, grójecki, białobrzeski, białobrzeski (w porozumieniu z grójeckim), węgrowski, żyrardowski, ostrołęcki, płocki, przasnyski, garwoliński, ciechanowski, ostrowski, sokołowski, makowski, wyszkowski, łosicki, legionowski.
Spośród gmin wnioski złożyły: Rybno, Troszyn, Karczew, Regimin, Grójec, Pułtusk, Górzno, Kołbiel, Miastków Kościelny, Nowy Duninów, Żelechów, Staroźreby, Pilawa, Czarnia, Nasielsk, Słupno, Leoncin (w porozumieniu z gminą Czosnów), Tarczyn, Myszyniec, Raszyn, Pomiechówek.

Błonia na tej liście nie znajdziemy. Podobnie jak informacji dotyczącej rozwoju u nas transportu gminnego i międzygminnego. Wszak w każdym domostwie po kilka samochodów wg. opinii Pana Burmistrza, więc nie ma potrzeby organizacji tego typu transportu. My nie podzielamy tej opinii. Transport gminny i międzygminny to podstawa rozwoju.

Polecamy artykuł: http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/192919/Chetni-na-doplaty–40-samorzadow-z-Mazowsza-wnioskuje-o-doplaty-do-polaczen-autobusowych

Już w 1931 r. z Warszawy można było do Błonia dojechać autobusem:) i koleją również. Tak wyglądał warszawski dworzec autobusowy:)

miesięcznik PIN
pozostałe wydania
miesięcznik PIN online

Niezależna gazeta lokalna

#projektbłonie #informacyjnie #niezależnie

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w  ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030

Aktualności
Wszystkie prawa zastrzeżone. Copyright by   
projekt błonie