Na platformie przetargowej w dn. 20.11.2024. pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu przetargowym WZP.271.21.2024 – Świadczenie usług w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów segregowanych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Błonie w 2025 r., a także zagospodarowanie segregowanych odpadów z Punktu Selektywnego Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) zlokalizowanego przy ulicy Towarowej 5 w ilości około 10.000 Mg rocznie.
Oferty w postępowaniu za pośrednictwem platformy zakupowej można składać do 30.12.2024 do godz. 11.00, a otwarcie ofert nastąpi 30.12.2024 o godz. 11.30
Tak więc, Szanowni Mieszkańcy najpewniej nieunikniona będzie podwyżka cen odbioru i wywozu odpadów, biorąc pod uwagę rzeczywistość w jakiej żyjemy. Ceny paliw i eksploatacji pojazdów nie tanieją, przeciwnie rosną. Dodatkowo ciągłe zaostrzane są unijne, a w ślad za nimi i krajowe przepisy dotyczące recyklingu oraz stale rosną wymagania środowiskowe, w tym normy ekologiczne. Można więc za klasykiem stwierdzić “tanio, to już było”.
Wracając do ogłoszonego postępowania przetargowego, jego przedmiotem jest zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów segregowanych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Błonie, a także zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnego Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), zlokalizowanego przy ulicy Towarowej 5, zgodnie z obowiązującymi nadrzędnymi przepisami prawa i innymi przepisami niezbędnymi do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia.
W ramach postępowania firma, która wygra przetarg ma zapewnić naszej gminie:
– zagospodarowanie odpadów zmieszanych w ilości około 5500 Mg, i osobno odpadów segregowanych w ilości około 2500 Mg oraz osobno odpadów zielonych w ilości około 1400 Mg, w okresie obowiązywania umowy a także 350 Mg odpadów zebranych w PSZOK.
– zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych dostarczonych przez ZUK w Błoniu do RIPOK, w tym odpadów niebezpiecznych (typu akumulatory, bateria, świetlówki) oraz pozostałych niewymienionych, a zebranych w PSZOK m.in. odpadów wielkogabarytowych, wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych typu akumulatory, baterie itp., odpadów zielonych.
Dodatkowo, firma, która wygra przetarg wspólnie z ZUK podejmą działania zmierzające do zapewnienia procentowego i wagowego odzysku i recyklingu odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Kontenery do PSZOK podstawi firma, a załadunek do kontenera zapewni ZUK.
Zwycięzca przetargu będzie składał do gminy informacje dotyczące:
a) Łącznej masy odpadów zmieszanych odebranych z terenu gminy oraz PSZOK (oddzielnie gmina i PSZOK ), dostarczonych do RIPOK.
b) Rodzajów i masie odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła poddanych recyklingowi i przygotowanych do ponownego użycia lub przekazanych w tym celu innemu posiadaczowi odpadów wraz ze wskazaniem procesu odzysku, któremu został poddany odpad.
c) Rodzajów i masie odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi oraz poddanych innym formom odzysku lub przekazanych w tym celu innemu posiadaczowi odpadów wraz ze wskazaniem procesu odzysku, któremu został poddany odpad.
d) Masie wytworzonych i poddanych składowaniu pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych.
Powyższe informacje wykonawca będzie musiał składać w terminie 14 dni po zakończeniu każdego półrocza wraz z wyliczeniem jaki został uzyskany % poziomu odzysku w danym półroczu, złoży też w imieniu gminy w systemie BDO roczne sprawozdanie podmiotu odbierającego odpady w zakresie objętym zamówieniem. Po rozstrzygnięciu przetargu, ze zwycięzcą zostanie podpisana umowa, która będzie obowiązywała od dania jej podpisania do 31.12.2025 r.
Poniżej specyfikacja warunków zamówienia oraz projekt umowy.
Link do przetargu na platformie: