Podczas sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dn. 02.09.2024 r. obecni byli radni RM: Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Ewa Podyma, Andrzej Pływaczewski, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Raszewski, Tomasz Wiśniewski. Nieobecni: Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski (dotarł w trakcie sesji), Barbara Wielogórska.
1. Rada Miejska podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała NR V/50/24 – zmieniająca wieloletnią prognozę finansową (WPF) gminy Błonie na lata 2024-2038. Zmiany w WPF 2024-2038 dotyczą: 1) zwiększenia przychodów z wolnych środków w 2024 r. o 200 tys. zł z przeznaczeniem na pożyczkę dla OSP Bieniewice, tym samym o 200 tys. zł zwiększają się rozchody w 2024 r. na udzielenie tej pożyczki. Deficyt i zadłużenie w 2024 r. nie ulegają zmianie. 2) Uchwała wprowadza nowe przedsięwzięcia: A) remont sieci dróg gminnych – realizacja w latach 2025-2026 z łącznymi nakładami 3 mln zł w podziale na 1,5 mln zł w 2025 i 1,5 mln zł w 2026 r. B) zakup samochodów osobowych – realizacja w latach 2025-2026 przy łącznych nakładach 435 tys. zł (285 tys. zł w 2025 i 150 tys. zł w 2026 r.) C) rozszerzenie okresu realizacji zadania “przebudowa kładek na rzece Rokitnicy” do roku 2026 z łącznymi nakładami 2 mln zł (w 2024 – 100 tys. zł, w 2025 – 900 tys. zł, w 2026 – 1 mln zł.
Z uwagi na stosowany przez przewodniczącego Rady Miejskiej (RM) p. Tomasza Wiśniewskiego tryb pracy Rady Miejskiej – tj. zwoływanie przed sesjami RM wspólnego posiedzenia wszystkich komisji rady, Mieszkańcy podczas sesji RM nie mają możliwości zapoznania się ze stanowiskiem/dyskusją/pytaniami radnych wobec projektów uchwał, ponieważ stanowisko/dyskusja/pytania podczas wspólnego posiedzenia komisji nie są transmitowane, ani nagrywane z możliwością odtworzenia przez Mieszkańców. Wobec powyższego, przedstawiamy przebieg dyskusji nad tym projektem podczas wspólnego posiedzenia komisji RM, które odbyło się w dn. 29.08.2024.
A) Radna Marzena Cichewicz zadała pytanie dotyczące ilości samochodów osobowych jakie planowane są do zakupu oraz ile osobowych samochodów służbowych gmina posiada obecnie. Skarbnik Bogumiła Koprowska wyjaśniła, że planowane jest kupienie 3 samochodów, a mamy obecnie 2. Trzeci kupiony byłby na potrzeby wydziału dróg i mostów.
b) Radny Mirosław Nowakowski – zapytał czy samochody, które planuje gmina kupić to będą jakieś hybrydy czy elektryczne samochody. Skarbnik odpowiedziała, iż decyzja będzie uzależniona od tego jakie wymagania będą w programie, w ramach którego będzie składany wniosek o dofinansowanie do zakupu tych samochodów. Pani Skarbnik zaznaczyła, że jeśli nie otrzymamy dofinansowania zakup nie będzie realizowany.
c) Radna Marzena Cichewicz zapytała czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby wzięcie samochodów służbowych w leasing, czy była taka opcja analizowana. Pani Skarbnik powiedziała, że takie rozwiązanie jest przedmiotem uwagi gminy, jednak z uwagi na stan zadłużenia jaki ma gmina, leasing w finansach publicznych jest porównywalny z kredytem, wolelibyśmy nie sięgać po takie instrumenty, bo mogą się one okazać potrzebne dla innych przedsięwzięć.
Dyskusja nad projektem uchwały podczas sesji.
1. Radna Grażyna Laskowska – zapytała czy kwota na zakup samochodów 435 tys. zł zawiera to dofinansowanie, czy będzie jakiś zwrot. Skarbnik Bogumiła Koprowska wyjaśniła, że kwota 435 tys. zł to kwota szacunkowa naszego wkładu własnego i może się okazać niewystarczająca bo planujemy zakup 3 samochodów. Wszystko wyjaśni się, gdy będzie już uruchomiony program dotacji. Radna zapytała czy ten wydatek jest najpotrzebniejszy dla gminy, czy nie lepiej byłoby przeznaczyć te środki np. na wzrost pensji dla nauczycieli, albo na pomoc społeczną. Skarbnik stwierdziła, że możemy układać ranking wartości i to co jest ważniejsze. Posiadane przez urząd samochody podlegają już wymianie. Koszty napraw będą niedługo przewyższały wartość tych samochodów. Dlatego zasadne jest skorzystanie z programu, jak pojawiają się takie możliwości.
Jak głosowali radni: ZA (15) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (2): Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska. PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
2. Uchwała NR V/51/24 zmieniająca uchwałę budżetową na rok 2024. Zmiana dotyczy:
– zwiększenia planu dochodu o 349 503,51 zł (190 tys. zł po analizie wykonania budżetu do 31 lipca br., 159 503,51 zł z decyzji Wojewody Maz. – zwrot części wydatków na fundusz sołecki za rok 2023).
– zwiększenie planu wydatków o 349 503,51 (64 503,51 zł tys. na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska, 285 tys. na remont boiska Orlik przy błońskim liceum oraz na wymianę celi w elektrolizerze w CS).
– zwiększenie przychodów oraz wydatków o kwotę 200 tys. zł – pożyczka dla OSP Bieniewice.
Dyskusja nad projektem uchwały.
1. Mieszkaniec Włodzimierz Słowiński – zapytał dlaczego ani w WPF ani w budżecie na rok 2023 nie ma żadnych środków z KPO skoro w 2023 r. Premier Tusk powiedział, że jak wygra wybory to na drugi dzień jedzie odblokować te środki. Czy podjęliście działania aby zwrócić się do kancelarii Premiera z jakimś wnioskiem i pozyskać dla gminy środki z KPO? Dlaczego do chwili obecnej niepodjęte zostały żadne działania? W odpowiedzi Burmistrz, stwierdził że w gminie jest wyspecjalizowana komórka do pozyskiwania środków zewnętrznych, która składa wnioski na wszystkie programy w których gmina może ubiegać się o środki.
2. Radny Grzegorz Kołpaczyński – stwierdził, że odpowiedź burmistrza jest nie na temat i proponuje zapoznać się z tematem czym jest KPO. Zapytał o powód błędnego założenia w budżecie środków na remont boiska Orlik, obecnie trzeba nakłady na remont zwiększyć. W odpowiedzi Skarbnik wyjaśniła, że planowane środki pierwotnie oszacowane były na potrzeby wniosku składanego o dofinansowanie w kwocie 467 tys. zł. Najniższa oferta jest wyższa od planowanej kwoty o 135 tys. zł co prawdopodobnie jest wynikiem inflacji i zmieniających się cen na rynku. Radny Kołpaczyński wyraził opinię, że niedoszacowanie inwestycji w naszej gminie jest bardzo często. Inflacja nie była na przestrzeni roku galopująca, ani też ceny rynkowe nie poszybowały. Należałoby przeprowadzić analizie problemu, aby uniknąć przy przyszłorocznym budżecie sytuacji niedoszacowania i potrzeby ciągłych zmian dla każdej inwestycji. Burmistrz – sprawa jest prosta i nieskomplikowana. Nie mamy w Polsce cen urzędowych, a rynkowe, w związku z tym trudno jest odpowiadać za oferentów na jakie podstawie składają oni swoje oferty i jak je kalkulują. Nikt w Polsce, ani nawet nikt na świecie nie jest w sanie przewidzieć kosztów tak, aby pokryły się w 100% z ofertą w przetargu.
3. Radna Marzena Cichewicz – czy korzystamy w gminie z programów do kosztorysowania, które zapewniają bazę aktualnych cen rynkowych. A jeśli nie, to może warto takie narzędzie kupić. Burmistrz – pracownicy w gminie mogą korzystać z różnych narzędzi, jeśli jest taka potrzeba. Korzystamy z profesjonalnych kosztorysantów w postępowaniach przetargowych i takie ceny podajemy w przetargach.
4. Radny Mirosław Nowakowski – ile średnio ofert wpływa na dany przetarg? Burmistrz – nie pamiętamy dokładnie, dla przykładu teraz na nakładki wpłynęło 6 ofert.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
3. Uchwała NR V/52/24 w sprawie poboru w drodze inkasa podatków lokalnych od osób fizycznych na terenie Miasta i Gminy Błonie oraz wynagrodzenia za inkaso.
Z uwagi na zmiany na stanowiskach sołtysów w niektórych wsiach gminy Błonie, konieczne jest umocowanie na czas trwającej kadencji sołtysów, aby mogli pobierać podatki od mieszkańców.
Dyskusja nad projektem uchwały.
1. Mieszkaniec Włodzimierz Słowiński – zapytał, czy jest możliwość uruchomienia kasy gdzieś w urzędzie. Pani Skarbnik wyjaśniła, iż po przeprowadzonej analizie utrzymanie kasy jest nieuzasadnione ekonomiczne.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), BRAK GŁOSU (1): Katarzyna Mielcarz, NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
4. Uchwała NR V/53/24 w sprawie ustalenia wysokości diet dla sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli. Uchwała dotyczy zmiany wynagrodzenia sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli. Dotychczasowe wynagrodzenie wynosiło 300 zł. Obecnie podjęta uchwała zmienia wysokość do 500 zł.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
5. Uchwała NR V/54/24 w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w formie zasiłku celowego, zasiłku okresowego i pomocy rzeczowej.
Jeśli dochód w rodzinie przekracza kwotę kryterium dochodowego, na podstawie ustawy o pomocy społecznej zwrotowi dolegają w całości lub części udzielone świadczenia. Ze względu na zmiany przepisów oraz nieaktualność uchwały Rady Miejskiej podjętej w tej sprawie w 2014 r. należało dokonać aktualizacji.
Dyskusja nad projektem uchwały.
1. Mieszkaniec Włodzimierz Słowiński – zapytał, czy kasa w MOPS mogłaby przyjmować wpłaty od mieszańców. Dyrektor MOPS Pani Fuglewicz wyjaśniła, że kasa w MOPS służy wyłącznie dla celów MOPS i nie jest otwarta każdego dnia w miesiącu.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
6. Uchwała NR V/55/24 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Błonie dla części wsi Bieniewo-Parcela.
W kwietniu 2023 podjęta została uchwała o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Bieniewo-Parcela. Plan został opracowany. Jego przedmiotem jest obszar po północnej stronie drogi krajowej 92 w miejscowości Bieniewo-Parcela, z którą obszar objęty planem graniczy od strony południowej. Plan ustala wykorzystanie tego terenu pod usługi i produkcje. Podjęta uchwała pozwala na kształtowanie przestrzeni produkcyjnej i usługowej zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami gminy. Plan rozszerza zabudowę o zabudowę produkcyjną oraz przeznacza teren rolniczy o powierzchni około 9 ha klasy III pod zabudowę produkcyjno-usługową.
Dyskusja nad projektem uchwały.
1. Radny Grzegorz Kołpaczyński – w szczegółach uchwały podana jest wysokość budynków 25 m, jakiego typu mają to być budynki. Naczelnik Klaudia Beim-Jasińska – produkcyjne albo usługowe. Radny – magazyny wysokiego składowania? Naczelnik K. Beim-Jasińska – magazyny wysokiego składowania mają 30 m. Plan jest zgodny ze studium, w którym określona jest wysokość dla budynków dla tego terenu na 25 m.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
7. Uchwała NR V/56/24 w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.
Ławników do sądów okręgowych i rejonowych wybiera rada gminy, których obszar objęty jest właściwością tych sądów. Uprzednio powołuje zespół, który przedstawia opinię o zgłoszonych kandydatach w zakresie spełniania wymogów określonych w ustawie. Przewodniczący RM Tomasz Wiśniewski zaproponował skład zespołu: 1. Przewodniczący zespołu – Przemysław Kubicki Sekretarz gminy; 2. Z-ca przewodniczącego – Marta Kowalska kierownik biura rady, 3. Członek – radna Grażyna Laskowska; 4. Członek – radny Janusz Guzik
Nie było innych propozycji składu zespołu. Przeprowadzono głosowanie dotyczące akceptacji składu zespołu, a następnie głosowanie nad całością uchwały – w obu głosowaniach oddano głosy w identyczny sposób.
Jak głosowali radni: ZA (15) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, BRAK GŁOSU (1): Ewa Podyma, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
8. Uchwała od NR V/57/24 w sprawie ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu dla przyłącza telekomunikacyjnego światłowodu Netii S.A. na działce nr 13/142 z obrębu 0014 przy budynku ul. Targowej 3 w Błoniu, stanowiącej własność Gminy Błonie.
4 czerwca 2024 r. wpłynął do UM w Błoniu wniosek o ustanowienie odpłatnej służebności na przedmiotowej działce z uwagi na inwestycję budowy przyłącza telekom. światłowodu Netii od istniejącej studni kablowej usytuowanej w tej działce. Służebność dotyczy całodobowego wstępu, przechodu, przejazdu, swobodnego dostępu do urządzeń oraz zobowiązuje inwestora po przeprowadzonych czynnościach do przywrócenia gruntu do stanu poprzedniego na swój koszt w terminie miesiąca od zakończenia prac.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
9. Uchwała od NR V/58/24 w sprawie ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu na działce ewidencyjnej nr 2/2 z obrębu 0013 – Górna Wieś, stanowiącej własność Gminy Błonie.
Wnioskiem z dn. 27 września 2022 inwestor wystąpił do UM w Błoniu o ustanowienie odpłatnej służebności na przedmiotowej działce z uwagi na budowę elektroenergetycznego przyłącza kablowego niskiego napięcia. Służebnością objęty będzie pas gruntu ww. działki o długości 3,5 m i szerokości 0.5 m. Służebność dotyczy całodobowego wstępu, przechodu, przejazdu, swobodnego dostępu do urządzeń oraz zobowiązuje inwestora po przeprowadzonych czynnościach do przywrócenia gruntu do stanu poprzedniego na swój koszt w terminie miesiąca od zakończenia prac.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
10. Uchwała od NR V/59/24 w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
Spisy mienia komunalnego sporządzane są przez komisję inwentaryzacyjną powołaną przez radę. Z uwagi na zakończenie poprzedniej kadencji RM, pracę zakończyła także powyższa komisja. Ponieważ w toku prac nie przeprowadzono inwentaryzacji całości mienia istnieje potrzeba powołania komisji w celu kontynuowania prac. Skład komisji: 1. Przewodniczący komisji – radny Grzegorz Banaszkiewicz; 2. Członek – radny Waldemar Szymański; 3. Członek – radny Maciej Górski; 4. Członek – Bożena Wrzodak; 5. Członek – Joanna Stanke; 6. Członek – Agnieszka Woźniak; 7. Członek – Agnieszka Zdunek
Głosowanie nad składem komisji: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
Głosowanie nad całością uchwały: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska
11. Uchwała od NR V/60/24 w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej działki ewidencyjnej nr 55 w obrębie 0025-25, położonej w Błoniu przy ul. Kolejowej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego.
Według ustawy o gospodarce nieruchomościami “nieruchomość gruntowa oddana w użytkowanie wieczyste może być sprzedana wyłącznie użytkownikowi wieczystemu”. Dotychczasowy użytkownik wystąpił o wykup nieruchomości na własność. Cena wykupu stanowić będzie różnicę miedzy wartością prawa własności, a wartością prawa użytkowania wieczystego, która ustalona zostanie na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
12. Uchwała od NR V/61/24 w sprawie przekazania według właściwości skarg z dnia: 3 lipca 2024 r.; 4 lipca 2024 r.; 5 lipca 2024 r.; 8 lipca 2024 r.; 9 lipca 2024r.; 10 lipca 2024r.; 11 lipca 2024r.; 12 lipca 2024r.; 15 lipca 2024r.; 16 lipca 2024r.; 18 lipca 2024r.
Skargi powyższe zostały złożone na radnych RM, którzy popierają stanowisko Tomasza Wiśniewskiego w uzasadnieniu uchwał. Organem właściwym do rozpatrzenia powyższych skarg jest Wojewoda. W związku z tym RM przekazuje skargi zgodnie z właściwością do Wojewody.
Jak głosowali radni: ZA (14) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (2): Grzegorz Kołpaczyński, Mirosław Nowakowski, PRZECIW (0), BRAK GŁOSU (1): Katarzyna Mielcarz, NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
13. Uchwała od NR V/62/24 w sprawie rozpatrzenia skargi.
3 lipca br. do biura RM w Błoniu wpłynęło zawiadomienie Wojewody Maz. w przedmiocie rozpatrzenia skargi zgodnie z właściwością, dotyczące pisma jakie otrzymał Wojewoda, w którym to piśmie skarżący informuję organ, że jego wniosek należy potraktować jako skargę. W związku z tym sprawa została przekazana do RM w Błoniu. W przedmiotowym wniosku skarżący prosi o udostępnienie akt sprawy , a wniosek kierowany jest do Starosty Pow. War. Zach i został złożony w starostwie. Komisja skarg wniosków i petycji RM w Błoniu po dokonaniu analizy całości dokumentów uznała skargę – wniosek skarżącego za niezasadną.
Jak głosowali radni: ZA (14) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (2): Grzegorz Kołpaczyński, Mirosław Nowakowski, PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
14. Uchwała od NR V/63/24 w sprawie przekazania do Burmistrza Błonia wniosku.
10 lipca br. do biura RM w Błoniu wpłynął wniosek/petycja mieszkańców ul. Mazowieckiej wnoszących o podjęcie skutecznych działań mających na celu rozwiązanie problemu dotyczącego odbioru odpadów zielonych. Wniosek podnosi problem niewystarczającej i nieadekwatnej ilości worków na odpady zielone ponieważ nieuwzględniana jest powierzchnia terenów, tym samym ilość generowanych odpadów. Ponadto mieszkańcy informują o problemach dotyczących możliwości przekazania bioodpadów w punkcie odbioru przy ul. Towarowej 5. Komisja skarg wniosków i petycji uznała, iż organem mogącym w tej sprawie podjąć odpowiednie działania jest organ wykonawczy czyli Burmistrz Błonia, dlatego też wniosek jest przekazywany do Burmistrza.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska
15. Uchwała od NR V/64/24 w sprawie przekazania do Burmistrza Błonia wniosku.
15 lipca br. do biura RM w Błoniu wpłynął wniosek p. Marzeny Kochanek-Kosińskiej dotyczący nieodpłatnego przejęcia działki 6/18 zlokalizowanej w miejscowości Rokitno-Majątek od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Komisja skarg wniosków i petycji RM w Błoniu po analizie wniosku stwierdziła, iż organem posiadającym kompetencje w powyższej sprawie jest Burmistrz Błonia, w związku z tym wniosek zostaje przekazany zgodnie z właściwością do Burmistrza Błonia.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska
16. Uchwała od NR V/65/24 w sprawie rozpatrzenia skargi.
18 lipca br. do biura RM w Błoniu wpłynęła skarga spółki Szulc-Efekt sp. z o.o. na dyrektora szkoły podstawowej nr 2 w Błoniu dotycząca naruszenia zasad uczciwej konkurencji i korzystanie przez dyrektora szkoły z Biuletynu Informacji Publicznej należącego do ww. spółki. Po przeprowadzonej przez komisje skarg analizie dokumentów oraz złożeniu wyjaśnień przez dyrektora szkoły, komisja uznała skargę spółki za niezasadną.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
17. Uchwała od NR V/66/24 w sprawie rozpatrzenia skargi.
8 sierpnia br. do biura RM w Błoniu wpłynęło pismo z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczące przekazania według właściwości skargi. Skarga złożona została na dyrektor OPS w Błoniu.
Komisja skarg wniosków i petycji po analizie dokumentów postanowiła pozostawić skargę bez rozpoznania.
Jak głosowali radni: ZA (16) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska.
18. Uchwała od NR V/67/24 w sprawie przekazania skargi Wojewody Mazowieckiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
2 sierpnia br. do UM w Błoniu wpłynęła skarga złożona do WSA przez Wojewodę Mazowieckiego dotycząca uchwały RM w Błoniu nr III/14/24 z 23 maja 2024 r. Wojewoda w części zaskarża do WSA uchwałę III/14/24 z 23 maja 2024 r. dotyczącą zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Błonie na temat budżetu obywatelskiego gminy Błonie na rok 2025. Według przepisów ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skargę składa się za pośrednictwem organu, który jest skarżony, a ten zobowiązany jest przekazać skargę wraz z aktami sprawy i odpowiedzią na nią do właściwego sądu. Podjęta przez RM uchwała V/67/24 upoważnia Burmistrza Błonia do przekazania skargi Wojewody do WSA w Warszawie wraz z aktami sprawy i odpowiedzią na skargę.
Dyskusja nad projektem uchwały.
1. Radna Marzena Cichewicz – poprosiła o przesłanie załącznika, który jest wymieniony w uchwale i jest jej elementem, a radni go nie otrzymali – jest to stanowisko. Dokument miał być wysłany w poniedziałek (02.09.24) radnym, ale nie wie czy został wysłany, gdyż do czasu sesji na poczcie email go nie było. Mecenas Radosław Milczak wyjaśnił – stanowisko zostało przygotowane, podpisane przez Pana Burmistrza i w dniu jutrzejszym (03.09.24) wyjdzie do WSA. Pani radna podnosi kwestię terminu, że tego stanowiska nie otrzymała. Trzeba wziąć pod uwagę, że mamy 30 dni na zajęcie stanowiska. Przedmiotową skargę otrzymałem około dwa tygodnie temu. W skrócie Wojewoda zarzuca uchwale dotyczącej budżetu obywatelskiego, że wymagamy podania 5 pierwszych cyfr nr PESEL od osoby głosującej. W stanowisku mecenas podnosi, iż gmina musi mieć możliwość weryfikacji głosującej osoby. W Polsce są dwie możliwości takiej weryfikacji – albo po PESEL, albo po NIP. Przykładowo realizując receptę w aptece również podajemy PESEL. Dlatego też w tym tonie wybrzmiewa stanowisko – że nie wymagamy zbyt wiele i niezgodnie z prawem. Przewodniczący RM zauważył, że radnej nie chodziło o zawartość stanowiska i czas jego opracowania, ale o to, że nie zostało ono udostępnione radnym. Dlatego też została ogłoszona przerwa, aby radni mogli zapoznać się ze stanowiskiem. Sekretarz dodatkowo wyjaśnił kwestię dotyczącą, konieczności weryfikacji osoby głosującej w BO zaznaczając, że gmina posiada dostęp do bazy danych PESEL, a przyszłe rozstrzygnięcie WSA skargi Wojewody będzie jasnym stanowiskiem jak gmina ma weryfikować osoby głosujące.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Maciej Górski, Barbara Wielogórska
19. Uchwała od NR V/68/24 w sprawie skargi
Skarga dotyczy m.in. stwierdzenia nieważności pracy zespołu ds. BO weryfikującego złożone propozycje projektów. Komisja skarg wniosków i petycji po analizie skargi i dokumentów uznała skargę za niezasadną.
Jak głosowali radni: ZA (18) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Maciej Górski, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grzegorz Kołpaczyński, Grażyna Laskowska, Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (0), PRZECIW (0), NIEOBECNY (3): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Barbara Wielogórska
20. Uchwała od NR V/69/24 w sprawie skargi
Skarga złożona została na przewodniczącego Rady Miejskiej T. Wiśniewskiego i przewodniczącego komisji skarg wniosków i petycji RM w Błoniu J. Bargła. Komisja skarg wniosków i petycji RM w Błoniu po analizie sprawy, postanowiła pozostawić skargę bez rozpoznania.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Maciej Górski, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Barbara Wielogórska.
20. Uchwała od NR V/70/24 w sprawie skargi
Skarga złożona została 21 lipca br. na przewodniczącego komisji skarg wniosków i petycji RM w Błoniu J. Bargła. Komisja skarg wniosków i petycji RM w Błoniu po analizie sprawy, postanowiła pozostawić skargę bez rozpoznania.
Jak głosowali radni: ZA (17) Jakub Bargieł, Marzena Cichewicz, Janusz Guzik, Maciej Górski, Tomasz Janowski, Marcin Kołota, Grażyna Laskowska. Katarzyna Mielcarz, Mirosław Nowakowski, Maciej Pater, Aneta Piotrowska, Andrzej Pływaczewski, Ewa Podyma, Helena Szymańska, Waldemar Szymański, Jarosław Uraszewski, Tomasz Wiśniewski. WSTRZYMUJE SIĘ (1): Grzegorz Kołpaczyński, PRZECIW (0): NIEOBECNY (4): Grzegorz Banaszkiewicz, Jacek Cieślak, Barbara Wielogórska.
Sprawy bieżące, wolne wnioski interpelacje i pytania
W sprawach bieżących głos zabrał Burmistrz – Podziękował za obecność i przygotowanie obchodów 85 rocznicy wybuchy II Wojny Światowej. Przekazał informację, że rozpoczął się rok szkolny i był w każdej szkole na rozpoczęciu roku. Szkoły są przygotowane do roku szkolnego. Zakończona też została rozbudowa szkoły nr 2. Uroczyste otwarcie sali gimnastycznej w szkole nr 2 planowane jest na koniec września – radni dostaną zaproszenia. Stwierdził, że w zwyczaju jest na sesji przedstawianie nowych kierowników i dyrektorów jednostek gminnych i instytucji, że już przewodniczący RM przedstawił panią Kamilę Dominiak jako nową kierownik KRUS. Burmistrz poinformował o nowej dyrektor ZUK Monice Zalewskiej, która wcześniej była główną księgową w ZUK, a funkcję dyrektora objęła od sierpnia br. Poinformował także o nowym z-cy dyrektora ZUK, którym został pan Michał Dominiak dawniej pracujący w UM w Błoniu w wydziale rolnictwa, klimatu, geodezji i środowiska. Podziękował także za Dożynki 2024 w Błoniu.
Interpelacje –brak. Wolne wnioski-brak.
Pytania:
1. Radny Marcin Kołota – Ponownie zwrócił uwagę na problem dotyczący kontenerów w PSZOK i bezpieczeństwa wyrażając nadzieję, że przy nowym kierownictwie ZUK uda się ten wieloletni problem zagrażający bezpieczeństwu rozwiązać.
2. Radny Maciej Pater – Wracając do kwestii planowanego remontu Orlika, jako osobo korzystająca z boisk sportowych i znająca realia, uważa, że ta inwestycja nie jest inwestycją pierwszej potrzeby. Są pilniejsze potrzeby jeśli chodzi o infrastrukturę piłkarską. Mamy 4 drużyny piłkarskie, które borykają się z problemami organizacji meczów i treningów i zmuszone są do wynajmowania boisk poza gminą Błonie. Uważa, że jest to duży problem dla mieszkańców, dzieci i młodzieży i ma nadzieje, że w najbliższym czasie zajmiemy się tym problemem.
3. Radny Jakub Bargieł – prosi o zajęcie się kwestią ul. Kolejowej, aby wyznaczyć miejsce na postój taxi oraz zwraca uwagę na część ul. Kolejowej na przeciwko wyremontowanego dworca – aby ten kawałek też jakoś wyremontować. Sekretarz – podczas remontu dworca około 1m szerokości ul. Kolejowej na wysokości dworca nie została wyremontowana, nie zna przyczyn. Sprawą zajmie się wydział dróg i mostów. W kwestii miejsc dla taxi jest pewne niezrozumienie ze strony PKP. Brak jest zrozumienia sprawy, że chodzi wyłącznie o namalowanie miejsc, a nie na ich utworzenie. Radny J.Bargieł – pogratulował Sekretarzowi skuteczności działania za to, że od stycznia będzie autobus do Warszawy. Sekretarz – “podziękował” ZTM za podwyżkę ich usług w innych gminach, co przyczyniło się do wejścia tych gmin we współpracę z Grodziskimi Przewozami Autobusowymi. Planowana jest trasa autobusowa Błonie-Leszno-Kampinos-Żelazowa Wola-Sochaczew. Zaznaczył, z prośbą o wpisanie w protokół, że za około 3 lata jak powstanie stacja metra w Morach, autobus do Warszawy będzie dojeżdżał tylko do tej stacji metra.
4. Radna Marzena Cichewicz – 1) stwierdziła, że chciałaby móc, tak jak radny Bargieł pogratulować panu Burmistrzowi skuteczności działania w sprawie II strefy. Minęło pół roku od informacji o podpisaniu listu intencyjnego, pyta co dzieje się w sprawie i jakie działania podjęto, na jakim etapie jest II strefa? 2) Kiedy planowane jest rozpoczęcie prac w budynku przy Grodziskiej 15, aby zaadaptować pomieszczenia parteru na mieszkania komunalne, jednocześnie prosi o informację ile osób jest na liście i czeka na mieszkanie komunalne? 3) Świetlica w Passie – jakie są postępy w tej sprawie, czy są już jakieś projekty, kosztorysy co zostało w tej sprawie zrobione? 4) Na odcinku przy CK odbywają sie wieczorami rajdy samochodowe. Czy jest możliwość przeniesienia bramek spod stadionu i ich montaż przy CK, czy można to przeanalizować, czy jest taka możliwość? Burmistrz – ad.1) Czekamy na szczegółową ofertę dla naszej gminy, lecz taka oferta nie wpłynęła. ad.2) Został wykonany projekt na przebudowę parteru po Urzędzie Pracy na mieszkania (około 12 mieszkań) jednak z braku środków projekt nie został zrealizowany. Poszukujemy środków zewnętrznych na to zadanie. ad.3) Trwają w tej chwili analizy dotyczące obiektu, który się tam znajduje – już wiemy, że trzeba będzie go wyburzyć. Trwają także analizy dotyczące samej działki – czy to powinna być ta działka, czy może inna. ad.4) Tą kwestia powinna zająć się Policja. Zamknięcie tego terenu nic nie da, bo driftujący przeniosą się w inne miejsce. Skieruje temat do Policji. Radna Cichewicz – Mam nadzieję, że oferta od Prezydenta Trzaskowskiego nie będzie szła tyle co odpowiedz na pismo, na które czekamy do dnia dzisiejszego od ponad 4 lat. Mam nadzieję że oferta będzie miała więcej szczęścia, niż to pismo.
5. Radny Grzegorz Kołpaczyński – 1) zapytał czy podjęte zostały kroki w celu montażu ekranów dźwiękochłonnych na terenie gminy wzdłuż linii PKP? 2) Minął rok od remontu ul. Emilii Plater – czy jest jeszcze gwarancję na wykonane prace, bo obecny stan nawierzchni jest gorszy niż przed remontem. Burmistrz – podziękował za zgłoszenie, nie miał wiedzy o problemach z ul. Emilii Plater. Poprosił aby w obydwu sprawach wypowiedział się naczelnik Nowak. Naczelnik Nowak – jeśli chodzi o Emilii Plater, to jest 60 tys. zł gwarancji, podjedzie i sprawdzi co się tam dzieje. Jeśli chodzi o ekrany, to jeszcze nic w tej sprawie nie zostało zrobione. Burmistrz – sceptycznie odnosi się do rozwiązań z ekranami, które mogą być dewastowane, a z czasem szpecić oraz zauważył, że mieszkańcy tam mieszkający już pewnie “przyzwyczaili” się i nie słyszą tego hałasu. Radny Kołpaczyński – stwierdził, że gdyby chciał uzyskać argumenty PKP dlaczego nie można postawić ekranów, to zapytałby rzecznika PKP. Zaprasza Burmistrza do obejrzenia tego osiedla, bo chyba Burmistrz ma odległe wyobrażenie tego miejsca. Ekrany tego typu są stawiane na całym świecie, gdyby były czystym złem jak usłyszał na sesji, że tylko zbierają kurz i niszczą, to nikt by tego nie robił. Jest wola społeczna mieszkańców, by te ekrany stawiać. Burmistrz – stwierdzi, że wyraża tylko swoją opinię i dobrze byłoby zapytać mieszkańców, czy chcą takich ekranów. Do tej pory nie miał sygnałów od mieszkańców w tej sprawie i nie wie, czy to tylko głos radnego czy mieszkańców, a przecież mieszkańcy potrafią pisać i zebrać podpisy, może od tego trzeba zacząć, albo może konsultacje w tej sprawie, ale to będzie trudne, bo ludzie chcą brać udziału w konsultacjach, a jeśli radny jest tym zainteresowany, to proszę zebrać podpisy, zobaczymy ile osób się pod tym podpisze . Wtedy będziemy wiedzieli. Przewodniczący RM nie pozwolił na dalszą dyskusję w trybie ad vocem radnemu, prosząc o zapisanie się do kolejnej rundy pytań.
6. Radny Jakub Bargieł – nawiązał do wypowiedzi radnej Cichewicz w sprawie postawienia przy CK szlabanów, aby zapobiec wykorzystywaniu tego miejsca do rajdów samochodowych. Zaproponował, że mało problematycznym rozwiązaniem byłoby, gdyby na godziny nocne zamykać tylko teren, gdzie było lodowisko.
7. Radna Grażyna Laskowska – wróciła uwagę, że problem wyścigów i rajdów dotyczy też ul. Poniatowskiego i ronda.
8. Radna Marzena Cichewicz – zadała pytanie dotyczące inwestycji firm VFM i budowy bloków przy ul. Nowakowskiego w pobliżu przystanku PKP Błonie-Rokitno. Wiemy, że rozpoczęta jest procedura sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego, który zmienia w tym obszarze funkcje gruntów rolnych na grunty pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne i wielorodzinne. Developer już reklamuje tą inwestycję. Pytanie – na jakim etapie jesteśmy ze sporządzaniem planu. Druga część pytania, czy nasza oczyszczalnia będzie w stanie obsłużyć tę inwestycję, biorąc pod uwagę głosy mieszkańców pobliskiego osiedla dotyczące obecnej niewydolności sieci kanalizacyjnej na tym terenie (osiedle Jaśminowa, Mickiewicza, Okrężna). Czy są jakieś działania podejmowane w tej sprawie? Naczelnik Klaudia Beim-Jasińska – w kwestii planu jesteśmy na etapie uzgodnień i spływają do nas opinie i uzgodnienia z instytucji. Po uzgodnieniach plan analizowany będzie u naszych urbanistów i przeprowadzona będzie dyskusja publiczna. Jeśli chodzi o inwestycję, o którą pani pyta, to inwestor uzyskał w gminie warunki zabudowy dla tej inwestycji na 4 budynki mieszkalne wielorodzinne i na tej podstawie mógł uzyskać pozwolenie na budowę. Prezes MPWiK Daniel Kopiec – jeśli chodzi o problemy z kanalizacja w obszarze, o którym mówi pani radna, to na tym obszarze mamy kanalizację podciśnieniową (po lewej stronie ul. Nowakowskiego), która ma swoje ograniczone możliwości oraz kanalizację ciśnieniową (po prawej stronie ul. Nowakowskiego) i ona nie ma obecnie obciążenia i można było wydać warunki na podłączenie i zostały one wydane, podobnie jest z wodociągiem. Wodociąg i kanalizacja dochodzą tam prawie od przejazdu PKP i dlatego można było wydać warunki przyłączenia inwestorowi.
Sesja została zakończona.